PowerMama ervaringen

“Tijdens de zwangerschap hou je veel rekening met wat je wel en niet mag doen, alcohol, buikspieren, rauw vlees ect. Eenmaal bevallen wilde ik mijn oude “sportleventje” weer oppakken zoals hij was. Echter werd mij geadviseerd mee te doen aan het programma powermama. Want waarom zou je na je bevalling niet net zo zuinig zijn op je lichaam als tijdens.

Ik heb geleerd om mijn bekkenbodem op de juiste manier aan te spannen en om mijn core op de juiste wijze te gebruiken. Dat in combinatie met ademhalingstechnieken. Ik heb rustig aan opgebouwd en kon mijn lichaam op een rustige manier laten wennen aan het trainen. 

Ik weet zeker dat ik hiermee een hoop ellende heb voorkomen. Je kunt het maar één keer goed doen.”

Lisa

“Ik ben erg blij dat ik het PowerMama Programma heb gedaan. Als je bevallen bent kan het zijn dat je veel te snel weer begint met sporten en teveel doet, of dat je juist veel te lang niks doet omdat je er tegenop ziet om die stap weer te nemen.
Ik denk dat het PowerMamaprogramma  dat allebei kan voorkomen. De stap om niet te gaan beginnen is kleiner omdat je met andere vrouwen bent die ongeveer in dezelfde situatie zitten als jij. Je bent er allemaal om weer langzaamaan met goede begeleiding toe te werken naar het moment dat je je weer fit voelt en weer het sporten en/of je dagelijkse bezigheden kunt oppakken. En dat maakt het fijner om weer te beginnen. Ik vond het heel leuk om met andere moeders hier over te praten en samen bezig te zijn. Maar ook kun je je er bewust van worden dat te snel alles weer willen doen, of teveel doen averechts kan werken.Ik vond de begeleiding bij dit programma erg goed. Er wordt veel uitgelegd over je lijf na de bevalling, Je leert hoe je je lijf,  goed kan “voelen” en je gaat echt op een goede manier rustig weer opbouwen. Wat ook fijn was omdat iedereen anders is qua lijf, conditie etc.  dat de oefeningen en workouts  eventueel  aangepast werden aan wat jij nodig had. Nu ben ik weer zelf aan het sporten en voel me daar erg goed bij. Dankzij dit programma was voor mij de overgang van de periode na de bevalling tot je weer  jezelf voelen en je fit voelen heel fijn gegaan. Een aanrader dus!! “

Laura 

“Squats, kettllebells, burpees, wod….
“Wat zeg je?” Van fitness wist ik niks, laat staan van Crossfit.
En toen was ik na een moeizame zwangerschap bevallen van een dochter. Gezegend! Blij! Joehoe! Maar qua conditie en kracht was het met mij inmiddels belabberd gesteld. 
Een vriendin wees me op een nieuwe ‘cursus’: Power Mama bij Crossfit. “Proberen maar”, dacht ik. 
Wat een goeie zet was dat! Blij dat ik die stap gezet heb! De cursus zit heel goed in elkaar. Balans, buik, bekkenbodem en gaandeweg word je steeds actiever. In mijn groep zaten Crossfitleken zoals ik én vrouwen met veel ervaring op dat terrein. Het leuke is: het maakt allemaal niet uit! Er is veel individuele aandacht en je doet wat je kunt op je eigen niveau. Héél prettig! En dat alles onder begeleiding van leuke, professionele dames en in gezelschap van andere mama’s. 
Deelnemen aan Power Mama was echt goed voor mij en mijn lijf maar daarnaast ook gewoon heel leuk. Aanrader!”

Daphne 

“Drie maanden na mijn bevalling mocht ik eindelijk weer sporten! Ik train al jaren bij Crossfit Schagen en hier kon ik een programma volgen om weer rustig te beginnen met sporten. Ik had er weer zin in en was er helemaal klaar voor, dacht ik: Met gewichten trainen, buiten adem raken, en zweten. Maar dat viel tegen!Na 9 maanden zwangerschap is mijn lichaam niet meer wat het ooit is geweest, maar in mijn hoofd kon ik alles wel weer aan.Met het PowerMama programma helpen Donna en Kirsten je weer back on track. Je pakt alles rustig op, zodat je lichaam kan wennen en je niet te snel te veel doet.
Na de 8 lessen van het PowerMama programma kan ik vol vertrouwen en met een sterker lichaam weer lekker trainen!”

Laura